Tijdregistratie
Tijdsbeheer
Op de dag van vandaag is het mogelijk om zijn werktijden te tikken of een toegang te openen … zonder badge! Hoe? Er bestaan 2 mogelijkheden: aan de hand van een smartphone die dankzij de BLE-NFC-technologie over een virtuele badge beschikt en zal voor een Kelio-prikklok gepresenteerd worden in plaats van een badge (beschikbaar vanaf versie 4.6 van Kelio); of via een “virtuele boeking”, dit wil zeggen dat de verklaring van de werktijden rechtstreeks via ingaven op een pc, smartphone of tablet kunnen gebeuren zonder een prikklok nodig te hebben. Zoom op deze twee mogelijkheden om te boeken zonder badge!
Tijdregistratie is een onderwerp die alle bedrijven en organisaties betreft, zelfs indien het gebruik verschillend kan zijn. In dit artikel zullen wij u alles vertellen over wat tijdregistratie betekend en hoe deze plaatsvindt binnen bedrijven evenals zijn voordelen.
De digitalisering van de Human Resources is een nieuw objectief die de bedrijven in de komende maanden en jaren wensen te bereiken. De redenen waarvoor dematerialisatie meer en meer interesse opwekt zijn meestal dezelfde in elke HR-afdeling die wij ontmoeten. Tijd winnen en kosten besparen zijn de belangrijkste aanwinsten maar andere elementen moeten ook in acht genomen worden. Wij vertellen u alles in dit artikel!
Tijdregistratie kan heel ingewikkeld worden in bepaalde bedrijven. Dat het gaat over grote of kleine bedrijven, moeten de aanwezigheden beheerd worden maar ook de afwezigheden. Deze afwezigheden kunnen voorkomen in verschillende vormen en verschillende berekeningsregels komen dan in aanmerking in functie van het type afwezigheid:
Dankzij Kelio Academy zult u op eigen tempo en het moment die het beste past Kelio en zijn modules leren gebruiken. Het is ook een handig complement aan de opleidingen die door de consulenten worden gegeven.
Ons E-learning aanbod zal doorheen de tijd evolueren in functie van de nieuwe Kelio modules die gelanceerd zullen worden.
Kelio is een tijdregistratie programma die u nodig hebt om uw medewerkers van A tot Z te kunnen opvolgen. Vanuit het beheerdersprofiel kunt u de verlofaanvragen van uw medewerkers goedkeuren. De medewerkers kunnen zelf hun verlof- of afwezigheidsaanvragen met of zonder motief inbrengen.
Laten we even een punt maken over de Covid-19 en zoeken naar de (iets) “positievere” kant van dit virus die ons leven heeft over hoop gehaald! In tijden van crisis, reageert iedereen (en elk bedrijf) anders. De belangrijkste en meest opvallende punten van Covid-19 zijn het bewust zijn en versnelling van zaken in een recordtijd !
Overuren? Registratie van werktijden? Waar staan we na iets meer dan één jaar na de Europese wetgeving?
In België, werkt één op de 5 werknemers regelmatig van thuis uit1. Gemiddeld, werken werknemers één dag per week van thuis uit.
Hoe thuiswerken goed beheren in uw bedrijf?