Blog
Het creëren van een personeelsplanning is van cruciaal belang voor het soepel laten verlopen van een bedrijf. Dit betekent het maken van duidelijke en goed georganiseerde schema's. Dit helpt om middelen efficiënt te gebruiken. Dit helpt ook om te voldoen aan de behoeften van het bedrijf en de werknemers.
In België wordt het arbeidsrecht met betrekking tot de registratie van personeel voornamelijk beheerst door federale wetten, hoewel sommige bevoegdheden geregionaliseerd zijn. Algemene regels worden vaak op federaal niveau vastgesteld, maar regionale nuances kunnen dus bestaan. Bedrijven moeten voldoen aan zowel regionale als federale wetten op het gebied van tewerkstelling.
Het beheer van afwezigheden in een bedrijf is veel meer dan alleen een formaliteit. Dit artikel verkent de verschillende soorten afwezigheden, hun impact op de verloning en het plannen van menselijke middelen. Ontdek hoe een gestructureerde aanpak, ondersteund door tools zoals beheersoftware, het beheer van afwezigheden kan optimaliseren, waardoor zowel de naleving als de continuïteit van activiteiten gewaarborgd worden.
Tijdregistratie op een optimale wijze beheren is cruciaal voor het soepel functioneren van een bedrijf. Traditioneel hebben veel bedrijven Excel©-bestanden gebruikt om de werktijden van hun werknemers te beheren. Echter, met de opkomst van moderne technologieën zijn tijdregistratiesoftwareoplossingen een veel effectievere keuze geworden. In dit artikel zullen we de onbetwistbare voordelen verkennen van het vervangen van Excel©-bestanden door tijdregistratiesoftware voor bedrijfsbeheer van werktijden.
Maar eerst, “De arbeidsdeal”, wat is dat en waarom? De antwoorden bevinden zich in dit artikel!
De module T&A (voor Time and Attendance) of Tijdregistratie en Activiteitenbeheer, is de specialiteit van Kelio!
Welke zijn dus de mogelijkheden en oplossingen die toelaten om de werktijden en activiteiten dagelijks te beheren?
De antwoorden bevinden zich in dit artikel!
In 2023 zijn bedrijven en hun afdelingen nog steeds bezig met hun digitalisering. De HR-afdelingen volgen deze trend en het is ook in hun voordeel. Als verantwoordelijke of beheerder van de human resources is er veel menselijk kapitaal te beheren maar ook voor het administratief gedeelte die verschillende taken omvat zoals het beheer van persoonlijke gegevens, de processen en stappen voor de onboarding, het beheer van de uurroosters, de planning, het afwezigheidsbeheer, … die veel tijd in beslag kunnen nemen wanneer men niet over een HRIS beschikt.
Welke rechten en verplichtingen hebben de werkers omtrent het verlof die zij mogen of moeten nemen om te zorgen van hun pasgeboren baby? Hoe kunnen werkgevers deze afwezigheden beheren binnen hun organisatie?
Het welzijn op het werk is op de dag van vandaag een belangrijk onderwerp geworden, vooral met de tegenwoordig veel langdurige afwezigheden wegens ziekte en de moeilijkheden om de talenten te behouden. Een policy en acties over het welzijn op het werk kunnen helpen om het goed gevoel van de werknemers te behouden en om ervoor te zorgen dat ze willen blijven. Wij stellen een paar ideeën voor: